min dag

Först tog jag bussen till kallhälls station och där ifrån tog jag västerhaninge som gick 07:39.
Åkte till skolan vanlig tid idag även fast jag hade sovmorgon.. Onödigt jag vet :P
Från sundbybergs station tog jag 504:an till hallonbergen.
När jag var framme så träffade jag några från 5b i centrum.
Sen gick jag upp till cafeet och drack soppa i kopp med cecilia W och spelade kort, sen kom några andra från min klass :)
Sen började jag då skolan.
Första ämnet var kör och då började vi först med uppvärmning och sen tränade vi på en sång som heter vid midsommartid, I think..
Inte så jätte kul men aja.
Sen hade vi rast och sen engelska.
På engelskan så skulle vi först gå igenom läxan, för att se om man hade gjort läxan. Och sen gjorde vi en stencil, gjorde den med Yasse och Angela <3
Vi blev ganska snabbt klara.
Efter engelskan var det lunnchh & lunchrast! :D
Till lunchen blev det fiskgratäng med potatismos, inte alls gott >_<
Men jag köpte toast i cafeeterian sen, det var deras "special" idag :)
Sen gick jag ut med Angela, Yasse och Andrea. Vi körde rumkull i klätterställningen xD <3
Sen kom några andra också :)
Efter rasten hade vi svenska och då hållde vi först på med våran bokcirkel. Jag har boken den dansande djävulen. I min grupp är det jag, Angela, Andrea, Elisen, Cecilia W & Lukas.
Vi alla UTOM Lukas tycker att boken är ganska dålig.

Elisen: Den är inte så bra..
Lukas: Men det är för att du inte lever in i boken, *börjar med hans långa tråkiga förklaring*.

Asså gud! Han ska komma med en förklaring bara för att vi inte tycker den är bra -.- HAHAHA! Vi andra medans elisen och lukas pratade, typ garvade.
Sen fortsatte vi med bokcirkeln.
Sen gjorde vi vår utvärdering för denna vecka.
Och sen pratade vi om imorgon, vi ska nämligen åka in till stan och sjunga för att samla in till vår klassresa, eller dom som vill ska det. Jag kunde inte för min kusin kommer tillbaks imorgon (Melissa) :)
Sen pratade vi om något annat som jag inte kommer ihåg.
Och sen om nästa termin, alltså om hur klasserna kommer bli, och det här är jag så glad för. :DD
Olve (min mentor) hade ett möte med några och dom bestämde att VI INTE SKA SPLITTRAS I 6:AN!!!!!! ASSÅ JAG ÄR SÅ HIMLA GLAD!!!!!!! :D VI KOMMER ENDAST BLI TJEJER!!!!!! WIIHOOOOOO!!!!!!!!! <3
5a äger! ^^
Sen sluta vi och då tog jag först tåget mot akalla till kista och där ifrån tog jag bussen till stallet.
I stallet träffade jag först Julia på cafeeterian och sen Jacqi och sen Emma <3
Tova har ju börjat på volleyboll på onsdagar så hon kunde inte komma ;(
Ridningen idag gick super! Hade fridde :)
Vi hade hoppning och det gick så himla bra, även fast jag behövde skänkla på fridde ibland ;)

Nu är jag fortfarande i stallet, mamma jobbar sent (till 10) :)

BTW. Vi har hittills samlat in 1400 kr till klassresan, på en dag! Vi sålde bakelser på teateruppvisningen :)<3


Kommentarer
Postat av: Vendela

Vi fick pannkakor idag till lunch 😘😜😜👍👍👍

2012-05-16 @ 20:39:03
URL: http://vendelasdjurblogg.blogg.se/
Postat av: Jacqi

julia, de är fett tråkigt med bara tjejer. ;) vi är typ 18 tjejer och 4 killar.. det är sjukt tråkigt för det blir så himla tjejigt och inga som är lite tuffa. ;)<3

2012-05-16 @ 22:26:44
URL: http://jacqi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0