Hemma.

Nu är jag hemma från stallet, ska berätta om min dag dåra... ;)

Började med att jag och yasse åkte buss, tåg och buss <3
Gillesgården - buss 548 - kallhälls station - tåg nynäshamn - sundbyberg - buss 506 - hallonbergen.
Vårt första ämne idag var kör. Det var ganska kul! :) Vi tränade på en sommar sång.
Sen hade vi Engelska. Vi gick igenom om alla hade gjort sina läxor och så.
Sen var det lunch, det blev fisk med bulgur eller vad det nu heter? Typ jätte små ris ^^
Åt bara bulgur och sen drack jag smoothie och soppa i kopp i cafeeterian.
På rasten spelade jag kort med Rebecka, Yasse och Angela! <3
Vi körde stress 8)
Sen hade vi dans! Det var jätte kul, vi delades in i grupper, i min grupp var det jag, Angela, Nadja och Nicole. :) Vi skulle dansa med rekvisita och vi hade typ långa pinnar eller vad man ska säga?
Vår dans blev ganska kort för vi hade inte så mycket tid på oss, men det gick bra och det var jätte kul!
Och vi fick trianglar, alltså så skulle vi göra ganska många rörelser som innehöll trianglar.
Sen hade vi svenska. Då pratade vi först om lite saker som jag inte kommer ihåg och bla bla bla. Vi bytte platser också! Jag sitter bredvid Moa. :)
Det var allt i skolan, btw så började vi halv tio idag! :D

I stallet så träffade jag först Emma, sen Jacqi och sen Julia! <3
På dagens ridlektion hade vi teori. Vi pratade om foder. Först så skulle vi kolla på hästarnas "foder skyltar" på boxen, vem som fick ganska mycket foder och vem som inte fick lika mycket. Den som inte fick så mycket enligt mig blev Mimmi, och den som fick mycket enligt mig var Hero.
Vem skulle ni välja? (Till dom som går i stallet)
Sen gick vi in i konferansrummet och fortsatte att prata om foder.
Vi har fått ett papper om det också. ;)
Vissa tycker att teori är sååå tråkigt och att vissa typ struntar i det för att man inte orkar gå på teori för att det är så tråkigt, men teori är viktigt, utan teori kanske man inte får lära sig så mycket om hur hästar mår och så. Om man vill ha en egen häst så är det VÄLDIGT bra om man går på teorin för annars lär man sig ju inte om vad dom ska äta, hur dom mår och så. Så tänk på det, ni som inte går på teorin ;) Själv tycker jag att teori inte är så jätte roligt men det är bra att vi har det så att vi får lära oss saker, det är typ som skola fast om hästar som är 3 gånger om terminen.

Det var allt, min dag har varit rolig. :)

Hur har er dag varit?

image description

Kommentarer
Postat av: Vendela

Min dag var BRAAAA ;))

2012-05-30 @ 20:14:16
URL: http://vendelasdjurblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0