Snart ska jag sooovaa <333

Ville bara göra ett litet kort inlägg innan jag ska ner till soffan och kolla på tv<33

Ville bara säga tack till Tova, Tuuli, Ingrid, Mamma och My för att ni gjorde mitt ridläger super roligt & bra<3333

På uppvisningen på lördag ska SheRa va finast ;)
Jag kommer nt berätta hur hon ska se ut ( hemlis ).
Jag tror att Jojje, Tuulis häst, Jack eller en annan häst som jag nt kommer ihåg vad den heter kommer att vinna ryktartävlingen!
Alla dom som jag sa upp tror jag nt är hel vita och det är ju bra eftersom vita blir lätt smutsiga!
Som SheRa fast jag ska göra mitt bästa!
Lite mer detaljer ska jag skriva nu om hur idag har varit<3
Först så kom jag till stallet och väntade på att det skulle bli kl halv nio.
Vi skulle samlas halv nio!
Sen så ropade Mamma och Åsa upp alla på ridlägret, Mamma ropade upp sin grupp och Åsa sin.
Jag är med i Mammas grupp, Grupp 2 :3
Sen så skulle jag hjälpa Ingrid, den som jag delar häst med, att rykta och sen sadla och sen tränsa SheRa för att hon skulle rida.
När vi var klara skulle vi gå in i ridhuset.
Jag hjälpte henne med att dra ner stigbyglarna och sen hjälpa henne med att sitta upp!
Sen fick vi alla i grupp 2 gå ut där ifrån och ha teori med mamma.
Vi fick ha persedelvård.
Persedelvård är när man smörjer sadel & träns :)
När vi var klara så skulle vi sätta på oss allt som vi skulle ha på oss när vi ska rida och gå in till ridhuset.
För att det var våran tur att rida nu :3
Ingrid hjälpte mig att sitta upp.
Sen fick grupp 1 mocka i ridhuset innan vi började rida.
Sen gick dom ut och hade teori.
Då var det våran tur!
Vi gick ut på uterittbanan och hade lektion där :)
Först travade vi ett litet tag, sen så hade vi skänkelvikning :)
Skänkelvikningen var jätte roligt <3
Och SheRa var jätte duktig på det :)
Jag är så glad att jag fick henne!
Sen fick SheRa gå först in i ridhuset.
SheRa gillar nt att gå först, så jag tror nt att jag kommer gå först i uppvisningen :(
I ridhuset satt vi av våra hästar och då kom våra hjälpare in ( den som vi delar hästen med ) och så ledde vi hästarna till doms boxar.
Vi tog av tränset och sadeln och satt på grimman och satt fast hästen så att den inte smiter ;)
Då ryktade vi SheRa.
Sen släppte vi henne lös och gick och lämnade sadeln och tränset!
Efter det hade vi lunch :)
Det blev falukorv med potatismos, det var ganska gott :3
Sen hade vi lite tid över så vi pratade.
Sen var det vår tur att rida igen.
Så vi gick ner och gjorde ordning våra hästar och gick in i ridhuset.
Då så spände vi sadelgjorden och fixade stygbyglarna och satt upp.
Sen började vi våran lektion :)
Vi fick trava utan stigbyglar och tränade på balansen!
Det var roligt :3
Sen så galloperade vi i våltar.
Det finns en c vålt och en a vålt.
Det måste vara lika många på varje vålt.
Jag var på c vålten.
SheRa var extra duktig i galloppen & jag är stolt :3
Vi gjorde skänkelvikningar oxå!
Sen när lektionen var slut så satt vi av & då var det dom andras tur att rida.
Då hade vi, grupp 2 stalltjänst.
Först så mockade vi våra hästars boxar.
Sen så fixade vi höpåsarna, Shera skulle ha 4 kg, det är mkt!
Sen så städade vi utanför boxarna, sopade.
Sen så tvättade vi boxarna, krubban och vattenkoppen.
Sen så hade vi persedelvård, igen!
Vi rider 2 ggr om dagen!
Efter stalltjänsten så pratade våra ridlärare lite och sen var det mellis!
Jag åt Macka med ost och gurka, igen!! super gott XD
Jag åt 2 sånna där nougat krämer XD
Dom är jätte goda, :3
Då satt jag med Tuuli och Tova och några andra!
Vi pratade om allt möjligt och då drog Tuulis sitt skämt:
Vad Gör ann? Göran
Hahahahahahaaa :D<333
Vi fnittrade som galningar som vanligt XD
Tuuli och Tova har sin huuuuummooooor<33333
Aja sen så kollade jag och Tova på hästsaker i häst shoppen!
Jag ville köpa rosetter, häst glans spray och ett par skor, fast dom finns nt i min storlek :/
Jag fick INGET av dom!
Ellr jag ska få rosetter imorron av mamma och sen så har mamma glans spray som jag ska låna :3
Så jag fick XD
Jag kan lägga in lite bilder från ridlägret sen :)

Pözz <33333


Kommentarer
Postat av: Göran och Ann

Fattade inte det där skämtet som toli sa...

Försöker ni reta våra namn!

2011-07-06 @ 19:02:06
Postat av: Tuuli

TOOOOVVVAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-07-07 @ 16:41:32
URL: http://laurette.blogg.se/
Postat av: Julia

Hahahahahah

2011-07-08 @ 20:27:32
URL: http://onlyjullan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0